همشهری آنلاین: دولت سریلانکا از جامعه جهانی درخواست کرد برای از بین بردن شبکه‌های پشتیبانی جدایی‌طلبان ببرهای تامیل در جهان با این کشور همکاری کند.

به گزارش فرانس پرس، روهیتا بوگولاگاما، وزیر خارجه سریلانکا در نشست امنیتی در سنگاپور گفت که دولتش برای خنثی کردن لابی‌های سیاسی پشتیبان ببرهای تامیل در کشور‌های مختلف نیاز به کمک دارد.

آقای بوگولاگاما گفت: " همکاری نزدیک جامعه جهانی با دولت سریلانکا برای شناسایی شبکه جهانی جدایی طلبان از اهمیت بالایی برخورددار است."

وی همچنین ادعای بعضی گروه‌ها در مورد نسل کشی توسط ارتش سریلانکا را رد کرد و این ادعا را ساختگی و در راستای بی اعتبار کردن ارتش دولتش خواند.

یک روز قبل از حضور آقای بوگولاگاما در سنگاپور، عفو بین‌الملل و روزنامه تایمز لندن از کشته شدن 20 هزار غیر نظامی توسط ارتش خبر دادند.

وزیر خارجه سریلانکا افزود: "بدون هیچ شکی نام سریلانکا به عنوان کشوری که بر تهدیدات تروریست‌ها فایق آمده در تاریخ ثبت می‌شود."

وی همچنین گفت که نابودی گروه ببرهای آزادی‌بخش تامیل به از بین رفتن پول‌شویی، قاچاق مواد مخدر، انسان و اسلحه کمک می‌کند.

او در مورد سامان دادن به 280 هزار آواره نبرد ارتش سریلانکا با ببرهای تامیل خبر داد و این امر را به عنوان اولین اولویت برنامه‌های دولتش معرفی کرد.

ببرهای آزادی‌بخش تامیل (LTTE) در سال 1972 در جزیره سینهالسه فعالیت‌ خود را برای تشکیل سرزمین تامیل شروع کردند و بیشتر پشتیبانی مالی آن‌ها توسط انجمن‌های تامیل در خارج از سریلانکا تأمین می‌شد.

کد خبر 82538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز